• آپارات
    icon
  • روبیکا
    icon
  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • واتساپ
دسته بندی محصولات
دسته بندی محصولات

سیم چین

  • از:
    تا:
  • کالاهای موجود

سیم چین ها و یا همان قیچی های سیم بر از ابزارآلات مکانیکی می باشد که برای برش و قطع نمودن سیم ها و همچنین کابل ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازوهای این ابزار به شکل V است و به وسیله اهرم های که دارد، کابل و سیم ها را می تواند قطع کند. سیم چین از وسایل بسیار کاربردی در حوزه برق و الکترونیک می باشد که جهت برش و لخت نمودن و قطع کردن سیم و کابل استفاده می شود.

بهترین برندهای سیم چین

از مشکلاتی که بیشتر خریداران در هنگام خرید این ابزار دارند این می باشد که بهترین مارک سیمچین کدام است؟ زیرا فردی نیست که برندی را به عنوان بهترین مارک به افراد معرفی نماید و زیرا برندهای با کیفیت زیادی در این زمینه مشغول فعالیت هستند. در ادامه برخی از برندهای مشهور را نام می بریم همراه ما باشید.

چگونه از سیم چین استفاده کنیم؟

برای کار در ابتدا حتما وسیله یا ابزار خود را از برق بکشید و چنانچه قصد تعمیر در منزل دارید حتما برق را قطع کنید. استفاده از سیم چین هایی که دارای دسته عایق می باشند به کاربرد در حفظ جان و جلوگیری از آتش سوزی، سوختگی و موارد دیگر کمک زیادی مینماید. در ابتدا از همه سیم را در زاویه درست قرار بدهید و  سیم را محکم نگه دارید زیرا اگر سیم را بالا و پایین و حتی خم نمایید باعث ساییده شدن آن خواهید شد.

ساییدگی سر سیم باعث تیزتر شدن و یا کاهش نارسایی خواهد شد. هنگامی که شما در حال استفاده از سیم چین می باشید این وسیله را به سمت خود متمایل کنید و در هنگام فشار دادن این ابزار را از بدن خود دور نمایید. زیرا در هنگام کار ممکن است ابزار و یا میز ناگهان کج شود و کاربر تعادل خود را از دست بدهد و عواقب بدی را به همراه داشته باشد.

سپس دسته ها را به هم فشار دهید که با این کار تیغه ها به شی‌ء فشار وارد مینماید تا جایی که شی به دو قسمت تبدیل میشود و لبه تیغه ها به یکدیگر برسند. شما به راحتی حتی با یک دست میتوانید کار خود را انجام دهید ولی چنانچه احساس نمودید که به فشار بیشتری نیاز دارید سایز سیم چین را تغییر دهید و از مدل بزرگتر و قوی تری استفاده کنید.

نکات مهم در هنگام خرید سیم چین

در هنگام خرید سیم چین همانند خرید هر محصول دیگری باید به برخی نکات توجه داشته باشید که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت همراه ما باشید تا در هنگام خرید به راحتی بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

در هنگام خرید بهتر است تا از خرید مدل های خیلی ارزان پرهیز نمایید؛ زیرا کیفیت خوبی ندارند و فقط هزینه خود را هدر داده اید. این بدین منظور نیست که همه جنس های گران قیمت دارای کیفیت بالایی هستند بلکه شما باید فقط جنس های خیلی ارزان را خریداری نکنید، زیرا یک وسیله با قیمت مناسب دارای کیفیت بسیار بهتری است و شما می‌توانید سال ها از این وسیله استفاده نمایید.

انواع سیم چین

همانگونه که گفته شد سیم چین ها از ابزارهای مکانیکی هستند که برای بریدن و لخت نمودن سیم و کابل ها استفاده میشود. سیم چین ها به صورت کلی به سه دسته تقسیم میشوند که براساس این سه دسته داری قیمت های مختلفی نیز می باشند

سیم چین ها دارای انواع مختلفی از لحاظ کاربرد هستند که تعدادی از آن ها را در زیر نام برده ایم:

این ابزارها از عایق بسیار زخیمی برخوردار هستند که از انتقال جریان الکتریکی به کاربرد جلوگیری مینماید که بیشتر در صنعت برق کاربرد دارند

این نوع از سیمچین ها ظریف تر از سایر مدل ها هستند و برای بریدن اضافه قطعات الکترونیکی کاربرد دارند. مانند "سیم چین الکترونیکی واستر مدل vpmd01"

ویژگی های محصول
حرارت دیده و سخت کاری شده
دارای اهرم با مقاومت بالا
طراحی ارگونومیک مناسب برای استفاده طولانی مدت
نوع تیغه: فولادی
جنس دسته : پلاستیکی

این سیم چین ها به دلیل استفاده از تیغه های خیلی زخیم و قطور به سیمچین های کله گاوی معروف شده اند و یکی از بهترین های آن سیم چین کله گاوی رونیکس است که برای برش سیم هایی که دارای قطر بالایی هستند استفاده میشودو توجه داشته باشید که در هنگام برش سیم و یا کابل به وسیله این انبر ها فشار کمتری به دست و اهرم وارد میشود ولی در عوض فشار زیادی به تیغه ها وارد خواهد شد.

سیم چین کله گاوی رونیکس مدل RH-1237 که یکی از نمونه های پرفروش می باشد، دارای جنس فولاد- کروم و نیکل می باشد که توسط دستگاه های سی ان سی ساخته شده است که باعث ایجاد نمودن برش هایی با کیفیت و یکنواخت خواهد شد. این وسیله از دسته بسیار مقاومی و روکش ضد لغزش تی پی ار برخوردار می باشد. تصویر این محصول را در زیر میتوانید مشاهده نمایید.

ویژگی های محصول
مقاومت و استحکام بالا
دسته عایق با کیفیت
ضد زنگ زدگی و خوردگی
خوش دست و ارگونومیک

این وسیله همانند سایر ابزارهای دستی دارای مدل های مختلفی می باشد که شما باید با توجه به نوع کار خود بهترین مدل را انتخاب نمایید، به عنوان مثال فردی که در زمینه الکترونیک مشغول فعالیت هستند مدل های کوچک و مینیاتوری کاربرد بیشتری دارد و  برای کارهای خانگی نیز مدل های معمولی کاربرد دارد. برای کارهایی که صنعتی است حتما از مدل هایی که عایق دسته آن ها قوی است استفاده نمایید، ناگفته نماند که سایز سیمی که قصد برش آن را دارید نیز در هنگام خرید باید توجه داشته باشید.

سیم چین ها دارای اندازه های مختلفی هستند و این موضوع به این دلیل است که سطح مقطع سیم ها با هم متفاوت است. به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر اندازه دسته ها بلندتر باشد شما فشار کمتری را برای قطع کردن سیم استفاده خواهید نمود. اندازه پنجه و دست شما با یکدیگر ارتباط مستقیمی با انتخاب سایز آن ها خواهد داشت. چنانچه شما دارای پنجه های بزرگی هستید باید از سیم چین هایی با اندازه بزرگتر اتسفاده نمایید و چنانچه دستان شما کوچک است اندازه دسته باید کوچکتر باشد.

یکی از مهمترین نکات در هنگام خرید سیم چین ها جنس بدنه آن است بهتر است به سراغ مدل هایی بروید که جنس بدنه آن ها از کروم- وانادیوم باشد؛ زیرا این فلز ها در برابر فشار از مقاومت زیادی برخوردار هستند و دسته آن شکسته نمی‌شود. این جنس در برابر رطوبت هوا به خوبی مقاوم است و همچنین دچار زنگ زدگی نیز نمی‌شود.

قبل از اینکه این محصول را خریداری نمایید چندین بار آن را باز و بسته نمایید که باید اینکار به راحتی انجام شود. مدل هایی که از دسته های سفت و سختی برخوردار باشند بعد از مدتی چنان سفت خواهند شد که در حتی بعد از مدتی کار با آن ها اصلا امکان پذیر نیست. بنابراین هرچقدر راحت تر باز و بسته شود خوش دست تر می باشد و شما نیز در هنگام استفاده دچار خستگی نخواهید شد.

چنانچه قصد خرید این محصول را داشتید به دنبال برندهای معروف و شناخته شده بروید، زیرا آن ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند، دلیل این موضوع نیز این است که قبلا تست شده اند و تجربه نیز ثابت نموده است تا زمانی که جنسی با کیفیت و شناخته شده در بازار وجود دارد نباید به سراغ برندهای ناشناخته رفت.

کاربرد سیم چین چیست؟

همان طور که گفته شد، این وسیله از ابزارهای بسیار پرکاربرد در حوزه برق و الکترونیک است که یکی از کاربردهای آن، برای قطع و همچنین برش و یا لخت نمودن سیم و کابل مورد استفاده قرار میگیرد. نوعی از این وسیله وجود دارد که در اندازه مینیاتوری است و جهت قطع سیم های اضافه قطعات الکترونیکی که از پشت مدار چاپی بیرون هستند استفاده می شود. نوعی از سیمچین ها وجود دارند که در بدنه انبردست ها قرار گرفته اند و با قرار دادن سیم در پهلوی انبر و همچنین بستن آن باعث قطع شدن سیم خواهد شد.

قیمت خرید سیم چین

در سایت فروشگاه علمایی این امکان برای شما فراهم شده است که اطلاعات سیم چین های مختلفی را مشاهده نمایید. برخی به صورت تکی به فروش می رسند و برخی دیگر همراه با دم باریک و انبردست به صورت ست به فروش می رسند مانند"مجموعه 3 عددی انبرهای الکترونیکی نووا مدل NTP-8123" جهت دریافت راهنمایی و مشاوره برای خرید مناسب ترین گزینه می توانید با شماره زیر تماس حاصل نمایید.

دلیل بازگشت وجه

پشتیبانی آنلاین

برای ارتباط آنلاین با ما کلیک کنید.

پشتیبان واتساپ پشتیبان تلگرام

سات کاری از ساعت 8 الی 16:30

پشتیبان فروش: 05137291839 کارشناس فنی: 09917964587