• آپارات
    icon
  • روبیکا
    icon
  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • واتساپ
دسته بندی محصولات
دسته بندی محصولات

متر لیزری

  • از:
    تا:
  • کالاهای موجود

با توجه به اینکه از مترهای معمولی نمی‌توان برای تعیین فاصله استفاده نمود و همچنین به دلیل روبرو شدن با محدودیت‌هایی همانند در دسترس نبودن و یا ارتفاع زیاد دیوار و جسم و یا هر چیزی که قصد داریم اندازه‌گیری نماییم، استفاده از متر لیزری به شدت احساس می‌شوند.

از راه‌های بسیار دقیق برای محاسبه فاصله استفاده از دستگاه متر لیزری می باشد که کار با این وسیله بسیار راحت و عملکردهایی همانند محاسبه مساحت و حجم را داردو همچنین این ابزار دقت و سرعت کار را بسیار افزایش می‌دهد.

متر لیزری چیست و چه کاربردهایی دارد؟ کار کردن با متر لیزری می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. هنگامی‌که اندازه‌گیری فاصله‌های کوتاه مدنظر باشد و یا زمانی که نیاز به شبیه‌سازی فضای موردنیاز یک جسم دارید، مترهای سنتی می‌توانند خوب عمل کنند. اما برای ارتفاع زیاد یا اندازه‌گیری مناطقی که دسترسی به آن دشوار است، استفاده از متر لیزری یک انتخاب هوشمندانه است. در ادامه، نحوه کار مترسنج لیزری و مزایای آن را بررسی خواهیم کرد.

متر لیزری چیست؟

متر لیزری دستگاهی است که از پرتو لیزر برای اندازه‌گیری فاصله بین دو جسم استفاده می‌کند. مترهای لیزری تنوع زیادی دارند که هرکدام دقت و محدوده‌ متفاوتی دارند. همیشه باید مدلی را انتخاب کنید که دقت بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و درعین‌حال بهترین محدوده را برای کاربردهای مختلف به شما ارائه می‌دهد.

نحوه کار متر لیزری

عامل مهم در اندازه‌گیری توسط مترسنج لیزری، محل برخورد لیزر است. برای اینکه بدانید چه چیزی را می‌توانید اندازه‌گیری کنید، باید بتوانید نقطه‌ای که لیزر به آن برخورد می‌کند را ببینید. متر لیزری می‌تواند فاصله را بر اساس «زمان پرواز» برای پرتو ارسال‌ شده به یک شیء خاص محاسبه کند. این روش با ابزارهای نقشه‌برداری سنتی متفاوت است که با مقایسه طول‌ موج‌های ورودی با فاز نور خروجی، «تغییر فاز» را اندازه‌گیری می‌کنند.

ازآنجا که نور لیزر با سرعت نسبتاً ثابتی حرکت می‌کند، یک کامپیوتر ساده درون دستگاه می‌تواند فاصله با یک هدف خاص را با دقت زیادی محاسبه کند.

مزایای اندازه‌گیری با متر لیزری

ابزارهای اندازه‌گیری لیزری مزایای زیادی دارند ازجمله اندازه‌گیری سریع، سهولت استفاده، توانایی اندازه‌گیری فاصله به‌تنهایی، بخشی از امکانات استفاده از دستگاه است. علاوه بر این، این ابزارهای اندازه‌گیری برای حفاظت از ایمنی کارگران بسیار مهم هستند. پرتو لیزر درواقع می‌تواند به نقاط غیرقابل دسترس برسد و استفاده از سازه‌های خطرناک و بدلکاری برای اندازه‌گیری ناشی از آن در ارتفاع، در بالکن یا سقف را از بین می‌برد.

استفاده از متر لیزری برای چه کسانی مفید است؟

برای اندازه‌گیری در صنعت ساختمان سازی چه در داخل و چه در خارج، فاصله سنج های لیزری بی‌رقیب هستند و بنابراین برای مهندسان، معماران، نقشه‌برداران و همچنین نصاب‌ها (برق، لوله‌کشی، تصفیه هوا و غیره)، املاک و مستغلات،استفاده از آن ضروری است.

تقریباً تمام فاصله سنج های لیزری این قابلیت را دارند که اندازه‌گیری‌های غیرمستقیم مانند ارتفاع نما را انجام دهند یا ارتفاع یک طبقه را درحالی‌که از ساختمان فاصله دارد، محاسبه کنند.

دقت متر لیزری

دقت متر لیزری به پالس برگشتی به دستگاه بستگی دارد که تحت تاثیر شرایط جوی و سطح جسم است. اکثر مترهای لیزری خطای اندازه گیری تا 1.5 میلی متر را دارند ولی در برخی از ابزارهای دقیق‌تر این خطا به 1 میلی متر کاهش پیدا کرده است.

برد متر لیزری

یکی از مهمترین ویژگی های متر لیزری برد اندازه گیری آن است. به عبارت دیگر برد به معنای فاصله ای است که متر می تواند اندازه گیری نماید که این فاصله با توجه به نیاز کاربران متفاوت است و ما بین 20 تا 30 متر تا بیشتر از 150 متر میتواند متغیر باشد.

چنانچه متر را برای کارهای ساده نیاز دارید می توانید از متر لیزری ساده با برد 20 متر استفاده کنید و به هیچ وجه نیازی بع هزینه اضافی یا خرید متر ضد آب ندارید. برای اندازه گیری فضاهای وسیع تر تا حدود 800 متر مربع شما نیاز به متری با میان رده دارید و چنانچه کارهای پیشرفته همچون پیمانکاری ساختمان، راه سازی و یا عمرانی را انجام می‌دهید نیازمند به مترهایی با دقت عمل بالاتری هستید تا بتوانید فضاهای بیشتری را اندازه گیری کنید.

چگونه از متر لیزری به بهترین نحو استفاده کنید؟

مترسنج لیزری مانند دیگر وسایل الکترونیکی برای نگهداری نیاز به مراقبت بیشتری دارد تا دستگاه عمر طولانی‌تری داشته باشد. این 5 نکته را همیشه رعایت کنید تا سال‌های بیشتری از دستگاه استفاده کنید.

  1. بعد از استفاده از متر حتما آن را خاموش کنید تا باتری و دستگاه شما عمر بیشتری داشته باشد.
  2. گردو غبار بر روی عدسی متر، دقت متر لیزری را کاهش می‌دهد؛ به همین علت دقت کنید که همیشه بعد از اندازه گیری متر را درون کیف یا محفظه مخصوصش قرار دهید.
  3. متر لیزری نسبت به رطوبت حساس است؛ در زیر باران از آن استفاده نکنید.
  4. صدمات وارد شده به متر باعث می شود تا عدسی داخل متر جابه جا شود و دقت متر لیزری را کاهش دهد. بنابراین در نگهداری از آن، نهایت دقت را داشته باشید.
  5. زمانی که برای مدت زیادی می‌خواهید از متر استفاده کنید، باتری را خارج کنید تا نشت باتری به دستگاه شما آسیب نزد.

بهترین برند متر لیزری

متر لیزری در انواع و سایزهای مختلفی تولید شده است و شرکت های بزرگ داخلی و خارجی با برندهایی همچون "بوش، رونیکس، لایکا، مایسلی، شیائومی و آروا" این محصول را تولید می کنند. که بسته به کیفیت و ویژگی هایی که برای آن ها در نظر گرفته اند، مدل‌ها و قیمت های متفاوتی دارند.

نکات مهم در خرید متر لیزری

در هنگام خرید متر لیزری، لازم است چندین نکته در خصوص عوامل موثر در انتخاب بهترین گزینه بدانید و بین محصولات بررسی نمایید تا بتوانید بهترین متر که برای شما مناسب می باشد را خریداری نمایید. در این بخش به چند مورد که نقش بسیار مهمی در عملکرد دستگاه دارند اشاره شده است:

به صورت کلی مترهای لیزری از 20 تا 30 متر آغاز می‌شوند و تا 250 متر نیز وجود دارند. به همین دلیل شما باید قبل از خرید حجم کار خود را درنظر بگیرید ؛ این بدین معناست که نیازی نیست برای اندازه گیری خانگی از  دستگاهی با برد 100 متری استفاده نمایید.

جهت اندازه‌گیری با متر لیزری باید آن را در دست بگیرید به همین دلیل در هنگام خرید به اندازه و وزن دستگاه توجه زیادی نمایید تا به راحتی قابل حمل باشد، به راحتی آن را در دست نگه دارید که لغزنده نباشد، به راحتی در دست باقی بماند.

هیچ چیزی مهم‌تر از دقت اندازه گیری نمی‌تواند در خرید متر لیزری حائز اهمیت باشد، بنابراین در هنگام تهیه نمودن متر حتما به این مورد توجه زیادی نمایید. دقت اندازه گیری این دستگاه ها که معمولا میان 1 تا 2 میلی‌متر می باشند دارای خطای اندازه گیری هستند.

همان گونه که از نام این دستگاه مشخص است عملیات کاری آن با تابیدن نور لیزر از مبدا به مقصد انجام می‌شود که نوع لیزر و کلاس لیزری نیز که در ساختارش به کار گرفته شده است بسیار مهم می‌باشد؛ زیرا بعضی از لیزرها که مثلا در ترازهای لیزری بیشتر نمایان است، آسیب رسان می باشند و باید از عینک و دستکش برای استفاده از آن بهره برد.

چنانچه دستگاه مد نظر شما از این قابلیت برخوردار باشد دیگر نیازی به کاغذ و قلم برای درج اندازه‌های اخذ شده وجود ندارد و می‌توانید به وسیله نمایش دستگاه تمامی اندازه‌های مورد نیاز خود را ببینید.

یکی از موضوعات مهم در انتخاب متر لیزری این است که ما دارای چه نوع محاسباتی و در چه تعدادی می باشد. با این حال بهتر است بدانید که برخی مترها از قابلیتی برای انجام محاسبات فیثاغورثی، محیط، شیب، مساحت و مواردی از این قبیل است، بهره‌مند شده‌اند که برای اهل فن قابلیت بسیار هیجان انگیزی است. البته این متر ها به متر مهندسی شناخته شده اند.

فاکتور مهم دیگری که در هنگام خرید باید توجه داشته باشید؛ نوع باتری می باشد که در ساختار دستگاه به کار رفته است. برخی از دستگاه ها با استفاده از باتری های شارژی کار می‌کنند که قابلیت شارژ مجدد دارند. برخی دیگر با استفاده از باتری های آلکالاین عمل می کنند که قابلیت شارژ ندارد و پس از مصرف باید تعویض شوند.

به صورت کلی مترهای لیزری می‌توانند اندازه مد نظر شما را بر حسب متر، سانتی متر، فوت، میلی متر و سایر واحدها اندازه گیری نمایند و بر مبنای واحی که شما در نظر دارید بر روی صفحه نمایشگر خود به نمایش بگذارند. قطعا برای پروژه های بزرگ، لازم است از مقیاس های بزرگتر استفده نمایید و برای خانه و فضاهای کوچک، واحدهای کوچکتر را در نظر گرفت.

قیمت متر لیزری

قیمت متر لیزری طبیعتا نسبت به مترهای سنتی و معمولی که در بازارهای کشورمان وجود دارد بیشتر می باشد. اما اگر بدانید و آگاه باشید که در هنگام انتخاب نمودن متر باید به فاکتورهای مهمتری از قیمت نیز توجه کنید تا بتوانید مناسب ترین مدل ممکن را برای خود بیابید.

خرید متر لیزری

همان گونه که گفته شد متر لیزری یکی از پرکاربردترین وسایل در انجام کارهای ساختمانی، دکوراسیون و بسیاری دیگر از کارها می باشد. انتخاب نمودن بهترین متر لیزری کاملا بستگی به نوع کاری دارد که شما انجام می دهید.

یکی از مشخصات مهم در انتخاب متر لیزری برد یا فاصله‌ای می‌باشد که متر می تواند محاسبه کند، جهت خرید متر لیزری و یا اطلاع از قیمت و سایر موارد با شماره زیر تماس حاصل نمایید تاکارشناسان ما در فروشگاه علمایی پاسخگوی شما باشند و بتوانید به صورت انلاین محصول مورد نظر خود را با اطمینان خاطر خریداری نمایید.

پشتیبانی آنلاین

برای ارتباط آنلاین با ما کلیک کنید.

پشتیبان واتساپ پشتیبان تلگرام

سات کاری از ساعت 8 الی 16:30

پشتیبان فروش: 05137291839 کارشناس فنی: 09917964587