• آپارات
    icon
  • روبیکا
    icon
  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • واتساپ
دسته بندی محصولات
دسته بندی محصولات

آچار جغجغه ای

  • از:
    تا:
  • کالاهای موجود

آچارها یکی از ابزارهای ضروری برای هر خانه و محل کاری به شمار می‌آیند که انواع و اقسام مختلفی دارند. آچار جغجغه‌ ای یکی از آچارهای رایج و پرکاربرد برای باز و بسته کردن پیچ‌ و مهره‌های شش‌ضلعی است که خاصیت تعویض سری دارد و استفاده از آن ساده و آسان است.

آچار جغجغه ای

آچار جغجغه اینوعی آچار رینگ با مکانیزم هرزگردی برای سهولت در انجام کار است. این آچار از یک چرخ‌دنده و یک یا دو ضامن فنر دارد تشکیل شده و سری‌ قابل تعویض دارد.

وقتی که ما از آچار معمولی استفاده می‌کنیم، برای باز و بسته کردن پیچ مجبوریم آچار را خارج و دوباره بر روی مهره قرار دهیم، درصورتی‌که در آچار جغجغه ای بدون نیاز به خارج کردن آچار می‌توانیم مهره را باز و بسته کنیم که این قابلیت باعث افزایش سرعت ما می‌شود.

انواع آچار جغجغه

این ابزار شامل آچار جغجغه ای بادی ست، معمولی، آچار آلن جغجغه ای و ترکیبی می‌شود.

شامل تعدادی آچار در سایزهای متفاوت است که داخل حلقه‌ای دارد. روند کار در این آچار به این صورت است که اگر سایز مناسب برای باز و بسته کردن پیچ‌ومهره پیدا نشد، می‌توانید فوراً به سراغ سایز بعدی بروید.

آچار جغجغه ای معمولی شامل دو مدل سری قابل تعویض و ثابت است. در نوع قابل تعویض تنها با عوض‌کردن سری می‌توانید ساز آچار را تغییر دهید اما برای استفاده از مدل ثابت این آچار، باید سایز مناسب با پیچ را تهیه کنید.

این آچارها جزو آچار آلن‌های دسته‌ای هستند که از یک دسته با چندین آچار در سایزهای مختلف تشکیل می‌شوند. این ابزار کاربرد مشابه با آچار جغجغه ای معمولی دارد اما ظاهر آنها با یکدیگر متفاوت است.

آچار آلن جغجغه ای وزن کمی دارد، فضای کمی اشغال می‌کند و حمل آن بسیار آسان است. این آچارها دارای سری‌های ستاره‌ای، توپی شکل، شش‌ضلعی، سوراخ‌دار و... هستند که بیشتر برای اتصال قطعات حساس مثل قطعات گوشی، تبلت و... کاربرد دارند.

بدنه این آچار از فلز ساخته شده است و به کمک فشار هوا کار می‌کند. آچار جغجغه ای بادی نیز برای بازبسته کردن پیچ‌ومهره کاربرد دارد با این تفاوت که در دو مدل برقی و بادی به بازار عرضه می‌شود. آچار جغجغه ای بادی نسبت به مدل برقی قیمت پایین‌تری دارد، دیرتر خراب می‌شود و هزینه تعمیر قطعات آن نیز کمتر است.

این آچارها ترکیبی از دو مدل تخت و رینگ هستند که استفاده دو‌منظوره دارند. جنس این آچارها از کروم وانادیوم است و در برابر فشار و ضربه مقاومت بسیار بالایی دارند.

مکانیزم آچار جغجغه

نحوه کار آچار جغجغه هرزگردی است که این قابلیت باعث می‌شود کارکردن با این ابزار راحت‌تر باشد. هنگام چرخیدن چرخ‌دنده، انتهای ضامن به سمت بالا حرکت می‌کند و سپس به شیار بعدی سقوط می‌کند که در این هنگام صدای این آچار شبیه به جغجغه می‌شود. آچارهای جغجغه ای از دو جهت تشکیل می‌شوند که یک‌جهت برای باز کردن و جهت دیگر برای بستن پیچ‌ومهره به کار می‌رود.

 در قسمت بالای این آچار قسمتی وجود دارد که می‌توانید عملیات باز یا بستن پیچ را انتخاب کنید. این آچارها معمولاً دارای سری قابل تعویض هستند. همچنین  برای استفاده از آچار جغجغه ای در فضاهای باریک، سری‌های بلند برای سهولت در انجام کار در نظر گرفته شده است.

بهترین مدل‌های آچار جغجغه ای

بدون شک یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید آچار جغجغه ای توجه به برند سازنده آن است  چرا که بر کیفیت و طول عمر این محصول اثر می‌گذارد. آچارهای جغجغه ای توسط شرکت‌های مختلفی روانه بازار می‌شوند که از معروف‌ترین آنها می‌توان به برندهای زیر اشاره کرد.

نووا یکی از شرکت‌های موفق  در زمینه ساخت ابزار یراق است که در سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با داشتن متخصصین باتجربه موفق شده تا محصولات با کیفیت کشورهایی نظیر کره، آلمان، تایوان، ترکیه و... را در ایران جمع کرده و به دست مشتری برساند.

این شرکت فعالیت خود را از سال 1382 آغاز کرد و هم اکنون یکی از محبوب‌ ترین تولید کننده‌های  ابزار یراق به شمار می‌رود. توسن به دلیل قیمت مقرون‌ به‌ صرفه و کیفیت قابل‌قبول یکی از برندهای خوش‌ نام است که جایگاه محبوبی در بین مردم دارد.

کمتر کسی پیدا می‌شود که تا کنون نام رونیکس را نشنیده باشد. کارخانه رونیکس از تولیدی‌های متعدد در زمینه ابزار باغبانی، اندازه‌گیری، جوش‌کاری و.. تشکیل شده که فعالیت هر بخش به‌صورت جداگانه انجام می‌شود.

برند رونیکس به دلیل کیفیت بسیار بالا و قیمت مقرون‌ به‌ صرفه محبوبیت بسیار بالایی دارد و توانسته سهم چشم‌گیری از بازار را از آن خود کند. رونیکس  فعالیت خود را ابتدا در ایران آغاز کرد و هم اکنون در کشورهای آلمان و اسپانیا  نیز شعبه دارد. آچار جغجغه ای تاپ تول، اسپرو، کاستور و سلتا از دیگر برندهای معروف بازار هستند که از کیفیت بالایی برخور دارند.

قیمت آچار جغجغه ای

قیمت انواع آچار جغجغه ای را ویژگی های مختلفی اعم از فنی و برند و کشور سازنده آن تعیین مینماید، ولی به صورت کلی هر چقدر ابعاد و سایز ابزار بزرگتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. قاعده ای که در مورد ابزارآلات وجود دارد این است که قیمت ابزار را نیاز شما تعیین می نماید و این ابزار نیز با قیمت های مختلف و ابعاد و با برندهای متفاوتی در بازار وجود دارد و شما میتوانید بر اساس حجم و نوع کارتان بهترین نوع آن را خریداری نمایید.

لازم به ذکر است که چنانچه با این ابزار زیاد سر و کار دارید سراغ برندهای مطرح و با کیفیت بالاتر و در نتیجه قیمت بالاتر بروید ولی اگر گاهی فقط از این ابزار استفاده مینمایید نیازی به اینکه هزینه زیادی را برای خرید این وسیله بنمایید نیست و میتوانید مدل های ارزانتر را انتخاب نمایید.

خرید آچار جغجغه ای

برای خرید این ابزار می توانید تمامی محصولات را در این صفحه مشاهده نمایید و پس از بررسی لیست قیمت محصولات و مشخصات آنها، بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید.

پشتیبانی آنلاین

برای ارتباط آنلاین با ما کلیک کنید.

پشتیبان واتساپ پشتیبان تلگرام

سات کاری از ساعت 8 الی 16:30

پشتیبان فروش: 05137291839 کارشناس فنی: 09917964587