• آپارات
    icon
  • روبیکا
    icon
  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • واتساپ
دسته بندی محصولات
دسته بندی محصولات

شلنگ تراز

  • از:
    تا:
  • کالاهای موجود

شلنگ تراز وسیله ای است به شکل لوله ای که شفاف و از جنس پلاستیک است. این شلنگ دارای هفت تا ده میلی متر قطر و 20 متر طول می‌باشد و از این وسیله برای تراز نمودن سطح‌های مختلف استفاده می‌شود. در ادامه درباره انواع شلنگ تراز، نحوه کار و هر آنچه که باید درباره این وسیله بدانید توضیح خواهیم داد همراه ما باشید.

شلنگ تراز چیست

شلنگ تراز از پرکاربردترین ابزارهایی است که در کارگاه‌های عمرانی وجود دارد و به خصوص در عملیات ساختمان‌سازی کاربرد زیادی دارد. از این وسیله در کارهای نقشه برداری و ساختمانی که نیاز به ترازیابی سطح‌ها باشد استفاده خواهد شد، استفاده از این ابزار بسیار ساده است و بیشتر در کارهای ساده که نیاز به تراز نمودن دو نقطه از یک مسیر باشد کاربرد دارد.

طریقه شلنگ تراز گرفتن (نحوه کار با شلنگ تراز)

ماهیت استفاده از این وسیله بر پایه قانونی به نام توریچلی یا همان لوله‌های به هم پیوسته می باشد. چنانچه دو لوله عمودی با یک لوله افقی متصل شوند و درون لوله‌ها پر از آب شوند تراز آب در هر یک از لوله ها مشابه خواهد بود. در ابتدا شیلنگ تراز به مقدار مناسب با آب پر خواهد شد و سپس فردی یک سر از شلنگ را و فردی دیگر انتهای شلنگ را خواهد گرفت تا در نقاط مورد نظر قرار بگیرند. نقطه‌ای به عنوان مبدا و نفر اول در این نقطه قرار خواهد گرفت و نفر دوم نیز در نقطه بعدی است و با حرکت دادن انتهای شلنگ مقدار تراز نقطه مبنا را مشخص خواهد نمود و به این ترتیب هر دو نقطه هم سطح خواهند شد.

کاربرد شلنگ تراز

علاوه بر اینکه شیلنگ تراز نقش مهمی در هم تراز نمودن دو نقطه در ساختمان دارد از این وسیله برای زیبایی در نصب هم تراز کلیدها و همچنین برق کاری ساختمان استفاده بسیاری خواهد شد. از دیگر کاربردهای آن می‌توانیم به موارد زیر اشاده نماییم:

  • انجام عملیات نصب و ترازیابی در سقف‌های کاذب
  • جهت نصب و اجرای چهار‌چوب‌ها
  • به‌منظور نصب کابینت‌ها
  • تنظیمات مربوط به اجرای پی و بیس پلیت سازه‌ها و ستون‌ها

نکات مهم برای استفاده از شلنگ تراز

  1. برای استفاده دقیق تر از شلنگ تراز، پیشنهاد میکنم که از شلنگ‌هایی استفاده نمایید که دارای قطر داخلی 7 میلیمتر باشند.
  2. قبل از اینکه از شیلنگ تراز برای تعیین نمودن تراز سطح‌های مختلف استفاده کنید، حتما دقت داشته باشید که داخل آن هیچ‌گونه حباب هوایی وجود ندارد زیرا حباب باعث ایجاد خطا خواهد شد.
  3. قبل از شروع کار دو سر شلنگ را در کنار هم قرار دهید و از اینکه آب در دو طرف شلنگ در یک سطح قرار دارد مطمعن شوید.
  4. هنگام اجرای فرایند ترازیابی از جابجا نمودن ناگهانی شلنگ و همچنین حرکت‌های شدید خودداری نمایید.
  5. برای اینکار از شلنگ‌هایی استفاده نمایید که دارای شفافیت بالاتری هستند زیرا نتیجه حاصله بسیار بهتر است.
  6. در هوای بارانی و طوفانی و سرد از انجام ترازیابی خوداری نمایید.
  7. برای خواندن بهتر کد ارتفاعی بهتر است از مایعات رنگی در داخل شلنگ استفاده کنید.
  8. شلنگ بیش از حد بلند باعث ایجاد اخلال در کار خواهد شد برای مثال پیچ خوردگی و یا دست و پاگیر بودن این وسیله باعث می‌شود  برای اجرای کار دچار مشکل شوید. طول زیاد لوله نیز باعث زیاد شدن چسبندگی بین دو جداره شلنگ و آب خواهد شد که نتیجه آن کاهش دقت کار است.

مزایای استفاده از شلنگ تراز

شلنگ تراز از وسایل پر استفاده برای تعیین سطوح و تراز در بخش‌های مختلف عمرانی و به ویژه در ساختمان‌سازی است. این وسیله بیشتر توسط مهندسین عمران، بناها و یا حتی کارگران ساختمانی برای تشخیص سطوح همتراز در اماکنی است که دارای پستی و بلندی است. از دلایل پرکاربرد بودن این وسیله می‌توانیم به دو ویژگی اصلی اشاره نماییم اولین ویژگی سادگی و سهولت در استفاده از این وسیله است و دومین ویژگی نیز سرعت بالای اجرای کار با استفاده از این ابزار است. به همین دلایلی که گفته شد منطقی است است که افراد از این ابزار استفاده فراوانی نمایند.

راهنمای خرید شلنگ تراز

در هنگام خرید شلنگ تراز بهتر است به موارد ریز توجه کنید

از کجا شلنگ تراز بخریم؟

از فروشگاه‌های متعدد ابزار فروشی شما می‌توانید این محصول را خریداری نمایید و حتی گاهی اوقات در فروشگاه‌های پلاستیک فروشی هم می‌توانید این محصول را خریداری نمایید ولی قیمت شلنگ تراز را قبل از خرید با فروشگاه ما مقایسه نمایید زیرا ما با کیفیت‌ترین محصولات را با مناسب‌ترین قیمت همانند شلنگ تراز آویسا (100 متری) در اختیار شما قرار داده‌ایم.

در هنگام خرید به کیفیت متریال و مواد استفاده شده در ساخت شلنگ توجه کنید. هرچقدر که کیفیت شلنگ‌ها بهتر باشد، طول عمر بیشتری نیز خواهد داشت.

شلنگ‌های تراز به دو صورت لیزری و معمولی ساخته می‌شوند که در فعالیت‌های صنعتی از شلنگ تراز لیزری و در مصارف معمولی مثل ساخت‌وساز ساختمان از شنگ تراز بنایی استفاده می‌کنیم.

قیمت شلنگ تراز

شلنگ تراز باتوجه‌ به کیفیت، برند تولیدکننده، متراژ و قطر قیمت‌های متفاوتی دارد. بهترین نوع آن، از جنس پی وی است که رنگ شفافی دارد، از طول عمر بالایی برخوردار است و فاقد نخ و منجید می‌باشد.

دلیل بازگشت وجه

پشتیبانی آنلاین

برای ارتباط آنلاین با ما کلیک کنید.

پشتیبان واتساپ پشتیبان تلگرام

سات کاری از ساعت 8 الی 16:30

پشتیبان فروش: 05137291839 کارشناس فنی: 09917964587