• آپارات
    icon
  • روبیکا
    icon
  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • واتساپ
دسته بندی محصولات
دسته بندی محصولات

تفاوت اره موتوری و اره برقی

تفاوت اره موتوری و اره برقی
نویسنده: علمایی
دسته: دسته‌بندی نشده
تاریخ: 1402/06/09

وقتی از برش چوب حرف می‌زینم، اولین و مهم‌ترین ابزاری که به‌راحتی به ذهن ما می‌رسد، اره برقی است؛ اما اگر فکر می‌کنید که این تنها ابزار برش چوب است، سخت در اشتباهید. در این مقاله به بیان تفاوت دو مورد یعنی اره برقی و اره موتوری می‌پردازیم.

تفاوت اره موتوری و اره برقی

تفاوت مهم و عمده این دو ابزار منبع تغذیه آنها است. منبع تغذیه اره موتوری سوخت بنزین و اره برقی جریان الکتریکی  است.  اره موتوری دارای دو مخزن است که منبع بزرگتر به عنوان منبع اولیه سوخت و مخزن کوچکتر به عنوان ظرف روغن استفاده می شود.

دلیل وجود دو مخزن این است که  سوخت و روغن با هم مخلوط  نشوند. اما اره برقی فقط مخزن روغن دارد چون نیازی به منبع سوخت در این مدل وجود نداد. اره موتوری توسن مدل 5647CS یکی از بهترین و کاربردی ترین نمونه های این مدل اره در بازار است که میتوانید آن را تهیه کنید.

اره زنجیری برقی چیست؟

در مقایسه با انواع بنزینی، اره های برقی کوچکتر هستند. نیازی به بنزین و منبع سوخت ندارند، زیرا دارای یک موتور الکتریکی هستند که به منبع برق متصل است. این دستگاه نسبت به محصولات مشابه قیمت کمتری دارد و صدا و دود کمتری تولید می کند. مبتدیان و کسانی که از این تجهیزات در خانه یا کارگاه خود استفاده می کنند، ممکن است آن را گزینه برتری بدانند.

اما آنها دامنه حرکتی محدودی دارند و به دلیل کابل ها و اتکا به منبع برق، در هر شرایطی نمی توان از آنها به راحتی استفاده کرد. اما همچنان وزن کم و کارایی بالا، اره های برقی را به ابزاری محبوب تبدیل کرده است و برای عملیات کوچکتر و با انرژی کمتر استفاده می شوند. آمپر یا توان یک دستگاه سیمی، قدرت دستگاه را تعیین می کنند.

پرطرفدارترین اره برقی های موجود در بازار  اره زنجیری برقی رونیکس مدل 4740 است که  مدت‌هاست، بی‌رقیب هستند.

مزایایی اره زنجیری های برقی

مزایای اره برقی

برتری اره زنجیری برقی همانطورکه ذکر شد قابل حمل بودن و آستفاده آسان است در ادامه به مزایا دیگر مدل برقی به شکل تیتروار می‌پردازیم:

  • استفاده آسان تر نسب به مدل‌های موتوری
  • نگهداری ساده تر
  • صدای کمتر
  • قدرت کافی برای کارهای متوسط و سبک

بهترین مارک اره زنجیری برقی کدام است؟

در هر مارکتی برندهایی هستند که کیفیت و پشتیبانی محصولاتشان به مشتری ثابت شده است. در مورد اره ها هم روند به همین شکل است. از آنجایی که یک اره بی کیفیت و نامرغوب میتواند آسیب های جبران ناپذیری وارد کند بنابراین مطالعه و شناخت بهترین مارک ها لازم و ضروری به نظر می رسد.

رونیکس نام یکی از برندهای برتر بازار ابزار ایران است که  انواع مختلفی و کاملی از  اره برقی در لیست محصولاتش به چشم میخورد که میتواند نیاز اغلب افراد را تامین کند. به یاد داشته باشید هنگام کار با اره برقی دستورالعمل های ایمنی را رعایت کنید  و استفاده از تجهیزاتی مانند عینک ایمنی و هدفون ایمنی را فراموش نکنید.

در بین محصولات متنوع رونیکس اره RH-3604 رونیکس یکی از پرطرفدارترین هاست. یکی از دلایل استقبال کاربران از محصولات رونیکس. ایجاد پیوند عمیق و پرقدرت بین علم و بازار بوده است. این پیوند  باعث شده محصولات با کیفیت و کاربردی  در این عرصه بی رقیب باشند.

کار با اره زنجیری برقی

استفاده از چنین ابزاری نیار به تجربه و تحصص زیادی دارد. اما در مجموع باید بدانید که اره برقی نوعی دارای دو جزء ار و زنجیر است. آنها تجهیزات باغبانی قوی و بالقوه خطرناکی هستند، بنابراین تا زمانی که با نحوه کار آن آشنا نشده اید، نباید از آن استفاده کنید. در واقع، استفاده ایمن از یک فناوری مستلزم آن است که از قبل اقدامات احتیاطی  انجام شود و کاربر روش ها و رویکردهای مناسب و عملی را بیاموزد. لطفا طبق مراحل ذیل پیش بروید؛

  • دفترچه راهنما را بخوانید

هر وسیله و ابزاری که خریداری می کنید همراه با یک کتابچه راهنما است که به شما کمک می کند تا با نحوه استفاده از آن آشنا شوید. این ابزار، مانند سایر ابزارها، همراه با یک دفترچه راهنما ارائه می شود که نحوه استفاده از اره برقی را توضیح می دهد و توصیه های ایمنی مرتبط را نیز ارائه می دهد.

  • آماده سازی محیط قبل از استفاده

قبل از شروع کار، فضا را آماده کنید. مراقب سیم‌های برق، وسایل نقلیه، ساختمان ها و افراد اطراف باشید. در حقیقت، باید توجه داشته باشید که هیچ عامل زمینه ساز حادثه در مکان مورد نظر وجود ندارد.

زیرا اگر این موضوع نادیده گرفته شود ممکن است خطرات جدی ایجاد شود. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک درخت را قطع کنید، ابتدا باید اطراف آن را آماده کنید و جهت سقوط درخت را به منظور جلوگیری از بروز حادثه محاسبه کنید.

  • قبل از استفاده، دستگاه را بررسی کنید

بررسی زنجیر اره برقی یکی دیگر از اقدامات احتیاطی است که باید هنگام استفاده از آن انجام دهید. قبل از استفاده، اطمینان از قرارگیری صحیح زنجیر ضروری است. بنابراین، پس از استفاده از زنجیر به مدت 20 دقیقه، حتما آن را دوباره بررسی کنید.

  • انتخاب نوع دستگاه بر اساس نیاز کاری

همانطور که قبلا ذکر شد، انواع مختلفی از اره‌های زنجیری وجود دارد، و از آنجایی که هر کدام دارای ویژگی‌ها و کاربردهای منحصربه‌فردی هستند، انتخاب مناسب برای کار مهم است.

اگر تازه کار هستید و نیاز به استفاده از اره برقی در کارگاه یا منزل خود دارید بهتر است، مدل سبک و متوسط را انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی بر آن تسلط داشته و از آن استفاده کنید. فراموش نکنید منبع تغذیه اره های برقی باید ولتاژ مورد نیاز مطابقت داشته باشد.

انواع اره زنجیری

  • تصمیم گیری صحیح قبل از انجام کار

توجه داشته باشید که استفاده نادرست ممکن است علاوه بر  آسیب به ابزار، جان شما را نیز به خطر بیندازد. بنابراین باید دقیقاً آنچه را که می‌خواهید انجام دهید مشخص کنید و سپس راهنمای اره برقی را برای دستورالعمل‌های نحوه استفاده از آن و چگونگی انجام آن بخوانید.

  • روی یک تکه چوب، تمرین کنید

پیشنهاد می شود قبل از استفاده از اره برقی درخت بر روی یک تکه چوب تمرین کنید. بنابراین، همیشه یک تکه چوب اضافی با خود داشته باشید. کاربر می تواند با تمرین روی این تکه چوب متوجه شود که آیا برش ها به درستی تنظیم شده اند و دستگاه در بهترین حالت خود کار می کند یا خیر

  • همراه داشتن ابزار اضافی و کمکی

زنجیر این دستگاه ممکن است در هنگام استفاده در چوب گیر کند. در نتیجه، شما باید برای این شرایط آماده باشید. اگر زنجیر در چوب گیر کرد، یک چکش یا تبر تجهیزات مفیدی خواهند بود که همراه خود داشته باشید.

اره زنجیری بنزینی چیست؟

مزایای که به ان اشاره کردیم به این معنی نیست که از  اره های زنجیری بنزینی بهتر هستند. در واقع اره زنجیری بنزینی، همچنان قوی‌ترین نوع اره زنجیری است و برای انجام  کارهای حرفه ای و پروژه های بزرگترین بی رقیبند.

در مقایسه با سایر اره‌ها سریعتر کار می‌کنند و البته وزن بیشتری  دارند. این سیستم صدا و  لرزش زیادی دارد و نیاز به سرویس و نگهداری بیشتری نیز دارد. اگر قصد تهیه این ابزار را دارید و هنوز برای انتخاب تردید دارید پیشنهاد ما به شما  اره بنزینی رونیکس است که بی شک یکی از بهترین اره زنجیری بنزینی موجود در بازار است.

یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین انواع اره زنجیری مدل بنزینی است. بنزین منبع کل نیروی اره زنجیری بنزینی است. این ابزار اغلب توسط حرفه ای ها استفاده می شود، اگرچه استفاده از آن برای کاربران معمولی نیز بسیار ساده است. موتور دو زمانه بنزینی در این گجت ها با کمک سوخت و روغنکاری می شود.

یکی از محصولات پرطرفدار اره بزنجیری بنزینی رونیکس است. این اره بنزینی علاوه قدرت و شتاب دور موتور بیشتری دارد. رونیکس یکی از بهترین و با کیفیت ترین تولیدکنندگان اره های زنجیری برقی و بنزینی ایران و جهان است. کالاهای این برند مطابق با استانداردهای بین المللی تولید می شوند. بدون شک رونیکس یکی از بزرگترین و باکیفیت ترین شرکت هایی است که در این زمینه فعالیت می کند.

مزایای اره زنجیری های بنزینی

مزایای اره زنجیری بنزینی

پیش از خرید محصول بهتر است موقیعت پروژه را بررسی کنید و نکاتی را در نظر بگیرید . مواردی که می‌توانیم به عنوان مزایای اره زنجیری های بنزینی ذکر کنیم از این قرارند.

  • پرقدرت
  • قابل حمل
  •  مصرف سوخت کم
  • مناسب برای فعالیت‌های سخت

مدل های اره زنجیری از برندهای برتر

در مورده اره های زنجیری هم شرایط به همین صورت است.  در بین برندهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، کمپانی های معتبری میبیند که عملکردشان  در طول زمان ثابت شده است. برخی از مدلهای پرطرفدار از این قرارند:

  • اره زنجیری برقی توسن پلاس مدل 5540CS
  • اره زنجیری برقی رونیکس مدل 4740
  • اره زنجیری برقی آروا مدل 5702

قیمت اره زنجیری بنزینی

همانطور که تا کنون متوجه شده اید، اره های انواع گوناگونی دارند که هر یک مصارف خاص خودشان را هم دارند. اما پارامتر دیگری که در انتخاب، اهمیت دارد، قیمت این ابزار پرکاربرد است.. بنابراین پس از بررسی نیازی که دارید، می توانید به این بخش بروید و از قیمت‌های متنوع محصولات متعدد با خبر شوید.

اگر  قصد خرید اره بنزینی دارید، در بین انواع مختلف قیمت اره زنجیری بنزینی توسن با توجه به کارکرد بالایش بسیار مناسب و به صرفه است.  

بهترین مارک اره زنجیری بنزینی در بازار کدام است؟

تا کنون به چند مورد از مدل‌های پرفروش اشاره کردیم اما بهتر است از برندهای پرمخاطب دیگر هم غافل نمانیم. از مهمترین تولیدکنندگان اره زنجیری می توان به برند رونیکس، هیوندای، ماکیتا، بوش، توسن، کرون، اوکم، کنزاکس، ایزی و … به عنوان برخی از بهترین و با کیفیت ترین برندهای موجود در دنیا اشاره کرد.

در ادامه تعدادی از برندهای معتبر را به شما معرفی می کنیم:

  • اره زنجیری بنزینی رونیکس مدل 4645
  • اره زنجیری بنزینی رونیکس مدل 4647
  • اره زنجیری بنزینی رونیکس 4645PRO
  • اره زنجیری بنزینی رونیکس مدل 4635

در این بین می‌توان اره زنجیری برقی آروا مدل 5702 را به عنوان یکی از محصولات پیشتاز در این صنعت دانست. در ادامه سعی کردیم، بخشی از مشخصات این محصول را برای شما بازگو کنیم.

مشخصات اره زنجیری برقی آروا مدل5702

وزن پایین این محصول نسبت به کارایی، از مهمترین مزایای اره زنجیری برقی آروا مدل5702 است. ترمز اضطراری برای افزایش ایمنی  و طراحی دسته ارگونومیک  کار با آن را آسان و بی خطر کرده است. این یک مدل محبوب برای حرفه‌ای هاست. چرا که داریا سیستم تعویض تیغه ساده  و مکانیزم سافت استارت و همچنین کلاچ ایمنی  است.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین

برای ارتباط آنلاین با ما کلیک کنید.

پشتیبان واتساپ پشتیبان تلگرام

سات کاری از ساعت 8 الی 16:30

پشتیبان فروش: 05137291839 کارشناس فنی: 09917964587