• آپارات
    icon
  • روبیکا
    icon
  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • واتساپ
دسته بندی محصولات
دسته بندی محصولات

قیچی ورق بر

قیچی ورق بر ابزاری می‌باشد برای بریدن ورق های فلزی و سایر مواد همانند لاستیک، مقوا و آلومینیوم که دارای جنس سختی نیستند این قیچی شبیه به قیچی های معمولی هستند با این تفاوت که تیغه های بسیار قوی تری می‌باشند و می تواند ورق های با ضخامت 1.6 میلی متر را نیز برش دهند. از قیچی ورق بر در اولین بار در ساخت هواپیما و برش ورق های آلومینیومی و فولادی سبک ساخته شد. این قیچی ها در سه مدل ساخته شده اند و به کمک کد رنگ از یکدیگر تفکیک می‌شوند تا به صورت واضح قابل تفکیک باشند.

مزایای استفاده از قیچی ورق بر

قیچی ورق بر به دلیل سهولت در استفاده و قدرت اهرمی که ایجاد می‌نماید برای حلب سازان و افرادی که به هر نحوی با برش فلزات سر و کار دارند کاربرد بسیاری دارد. قیچی ورق بر میزان جراحات و صدماتی که در حین کار به وجود می‌آید را کاهش میدهد و باعث افزایش ایمنی کار می‌شود. با استفاده از این محصول میتوانید برش های دقیق تری را بر روی فلزات ایجاد نمایید و ضایعات را کم کنید.

نحوه برش با قیچی ورق بر

برای استفاده از این قیچی درابتدا باید طرحی که مد نظر دارید تا برش دهید را بر روی ورق فلزی علامت گذاری نمایید، سپس قیچی مناسب برای کار را انتخاب کنید در نظر داشته باشید که ممکن است برای یک طرح نیاز به چندین قیچی داشته باشید. تیغه های قیچی را از یکدیگر باز نمایید و بهتر است که بزرگترین برش را بر روی ورق داشته باشید. قسمتی که بریده اید را خم نمایید تا در ادامه کار مزاحم نشود و آسیبی به شما نیز وارد نکند.گاهی در طرح شما یک دایره وجود دارد که در این شرایط باید با قیچی راست بر یا چپ بر به دایره برسید و سپس با توجه به راحتی خود قیچی مناسب را استفاده نمایید.

انواع قیچی ورق بر و کابرد هر آن ها

چنانچه بخواهیم حلب بر را با قیچی مقایسه نماییم بهتر است بگوییم که قیچی معمولی شباهت فراوانی با قیچی حلب بر دارد ولی دارای دسته های بلندتر و تیغه های کوتاه تری هستند. معمولا دسته عینکی دارند که برای قرار گرفتن دست در آن ها است و چهار انگشت دست به صورت کامل داخل آن جای می‌گیرید. این ابزار وسیله بسیار مناسبی جهت برش های مستقیم و بدون خم و یا با طول بلند است، ولی برش های منحنی و خم را نمیتوانید به راحتی با این قیچی انجام دهید.

از آنجایی که اولین بار برای بریدن صفحات آلومینیومی در صنایع هواپیمایی مورد استفاده قرار می‌گرفت به این اسم معروف شده است. این قیچی بسیار سبک است و به جای یک لولا که قیچی های معمولی دارند دارای چهار لولا است که به کم شدن مقدار نیروی مورد نیاز در زمان کار کمک شایانی می‌نماید. دلیل استفاده از این قیچی توانایی این وسیله برای برش های زاویه دار خم ها و منحنی ها می‌باشد. ناگفته نماند که برای برش های طولانی این قیچی مناسب نیست و از این وسیله  در جاهایی که نیاز به دقت و ظرافت برش مهم است و نیازی نیست سطح زیادی از ورق بریده شود کاربرد دارد.

دسته های این قیچی دارای رنگ بندی های مختلفی است که هر رنگ مفهوم خاضی دارد برای مثال رنگ قرمز نشان دهنده این است که قیچی چپ بر است، یعنی برای برش های روی ورق فلز به صورت زاویه دار، که باید به سمت چپ حرکت نمود مورد استفاده قرار می‌گیرد. و یا مدل زرد برای حرکت مستقیم و مدل سبز نیز برای برش به سمت راست طراحی شده است.

شکل تیغه این قیچی کمی متفاوت است و برای بریدن ورق به شکل خم  بسیار بهتر از مدل معمولی کار می‌نماید و میتوانید خم هایی با زوایای تیزتر را با این قیچی برش دهید ولی ضعیف تر می‌باشد و توانایی بریدن ورق هایی با ضخامت کمتری را نیز دارد.

قیچی ورق بر هواپیمایی دارای مدل های مختلفی است که سری خم دارند و برای جاهایی که دسترسی وجود ندارد برای مثال برای بریدن چیزی که  بالای سر یا پایین قرار گرفته و شما نمیتوانید با قیچی به صورت مستقیم آن را برش دهید مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قیچی قدرتکمتری نسبت به مدل های مستقیم دارد و برای ورق های نازکتر مناسب تر است.

این مدل از قیچی برای بریدن لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد و تفاوت آن با سایر مدل ها نوع تیغه آن است که سه تیکه می‌باشد که دارای دو تیغه در طرف پایین و یک تیغه در روبرو است، به عبارت دیگر در یک طرف یک تیغه دارد که وسط دو تیغه ای که در طرف مقابل قرار میگیرد فرود آمده و لوله را خواهد برید.

جهت اطلاع از قیمت قیچی ورق بر از فروشگاه علمایی می توانید با شماره زیر تماس حاصل نمایید و این ابزار را با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری نمایید.

دلیل بازگشت وجه

پشتیبانی آنلاین

برای ارتباط آنلاین با ما کلیک کنید.

پشتیبان واتساپ پشتیبان تلگرام

سات کاری از ساعت 8 الی 16:30

پشتیبان فروش: 05137291839 کارشناس فنی: 09917964587